V1.4.0 - Release - Declaratie oplossing
Deze versie is uitgebracht op 18-09-2024
Beta Feature:
- Snelboeken Deze maand gaan we het snelboeken van reizen, declaraties en loonmutaties uitrollen. De Beta Feature is vanaf nu live en we gaan deze testen met een aantal klanten. Hierbij is het mogelijk om zelf een lijst met snelboek opties toe te voegen (bijvoorbeeld: Thuiswerkdag, lunch inhouding, woon-werk reis). Deze opties zal te boeken zijn via het standaard weekoverzicht en via een maand kalender weergave die we de komende weken gaan uitrollen.
Nieuwe features:
- Support portaal. Dit support portaal is live gegaan en we gaan dit verder aanvullen met kennis artikelen zodat alle features goed uitgelegd worden. Daarnaast zijn tickets nu ook te volgen via dit portaal. Insturen kan als ticket in het portaal of door te emailen naar support@orangecubes.nl
- Integratie Outlook Agenda. Het is nu mogelijk om de koppeling met de outlook agenda te maken via dezelfde gegevens die worden gebruikt voor de SSO. Zo kan een medewerker eenvoudig bestemmingen kopiëren uit hun outlook agenda.
- Los insturen woon-werk declaraties. Wanneer een organisatie woon-werk wil registreren via declaraties kan dit nu beter via de applicatie om volledig te voldoen aan de WPM registratie. Wanneer er gekozen wordt voor woon-werk corrigeren én updaten naar AFAS stuurt het systeem automatisch voor een heen en terugreis een losse declaratie in naar AFAS. Hierdoor hoeven deze medewerkers voor de hele periode geen woon-werk enquête meer te registreren. Daarnaast is de registratie woon-werk nu sluitend voor deze groep medewerkers met deze optie.
- Inzage rol voor HR en Payroll. We hebben een extra rol toegevoegd die beheerders kunnen toewijzen. Deze rol kan alle declaraties zien die ingestuurd zijn en eventueel zelf beoordelen. Voor deze rol is ook een aparte integratiepagina (iFrame) mogelijk in AFAS. Dit is eenvoudig toe te voegen door de manager pagina te kopiëren en het einde van de url aan te passen naar /hr in plaats van /manager
- Blokkeren boeking in het verleden. Het is mogelijk om in te geven dat medewerkers niet mogen declareren op datums X periode in het verleden. Deze instelling is te vinden bij de algemene instellingen in de applicatie. Het aantal periode's is zelf op te geven.
Verbeteringen/Wijzigingen:
- Matchen op basis van UPN. Bij een van de klanten liepen wij tegen het issue aan dat het UPN veld in AFAS afweek van het Email veld wat wij vanuit de SSO koppeling kregen. We hebben nu een optie toegevoegd op de SSO instelling waarbij je kan aangeven of je vanuit de koppeling UPN wil gebruiken of het standaard email adres. Hiermee kunnen organisaties gerichter kiezen voor UPN. Hiervoor is ook een extra veld in de GetConnector Employees toegevoegd, deze zullen wij via een support ticket uitrollen bij alle klanten.
- Verbetering foutmelding InSite. Wanneer een medewerker de manager pagina via InSite probeerde te openen kregen zij geen duidelijke melding dat ze niet geautoriseerd zijn. Dit hebben we aangepast waardoor er nu wel een melding verschijnt met de mogelijkheid om direct te navigeren naar de medewerker pagina. Bij de nieuwe pagina voor HR/Payroll gebeurd hetzelfde.
- We hebben een aantal verbeteringen doorgevoerd in de aanroep naar de Google Directions API. Hierdoor is het aantal API calls verlaagd ten behoeve van de performance en zo wordt er alleen een aanroep gedaan wanneer dit nodig is. Nu wordt er alleen een berekening gedaan wanneer er daadwerkelijk een verandering in de route is.
- De optie Kaart widget tonen is verwijderd. Deze staat nu altijd aan bij het boeken van een reis.
- Er werden aan het begin van de applicatie ook telefoonnummers meegenomen in de GetConnector en in de applicatie. Dit hebben we nu verwijderd omdat we ze niet meer gebruiken.
- We hebben het onderwerp verwijderd uit de reactie, dit voegde weinig waarde toe en was niet positief voor de gebruikerservaring.
- Diverse kleine user interface verbeteringen doorgevoerd.
- De aanroep van GetConnectoren in AFAS is verbeterd met extra sorteringen.
Issues die zijn opgelost:
- Route aanpassen op basis van vervoersmiddel. Wanneer er bijvoorbeeld voor vervoersmiddel lopen/fiets werd gekozen bleef de route die we berekenen met Google op auto staan. dit issue is nu opgelost waardoor de juiste route wordt berekend op basis van het vervoersmiddel. In de instellingen van de organisatie is aangegeven welke travel mode wij hanteren van google. Deze kun je zelf aanpassen indien gewenst.
- Er was een issue dat de Tenant Administrator rol van de organisatie niet nieuwe scopes kon toevoegen in de OIDC configuratie. Dit issue is nu opgelost.
- Wanneer reiskosten of onkosten boeken gedeactiveerd werd was de knop nog wel zichtbaar in het weekoverzicht. Nu worden deze knoppen onzichtbaar als de functionaliteit uit staat. Dit is handig voor organisaties die bijvoorbeeld alleen gebruik willen maken van reisdeclaraties.
- Het was mogelijk om een reisdeclaratie in te sturen met 1 bestemming. Dit kwam voor wanneer er al een aantal kilometers was berekend met meerdere bestemmingen en deze hierna verwijderd werden. Dit is nu niet meer mogelijk omdat we een extra validatie hebben toegevoegd dat er minimaal 2 bestemmingen nodig zijn (Naast de validatie dat het aantal berekende km >0 moet zijn). Hiernaast resetten we de berekende aantal kilometers wanneer er nog maar 1 bestemming is.
Bekende problemen:
Er zijn geen bekende problemen
Related Articles
V1.3.1 - Release - Declaratie oplossing
Deze versie is uitgebracht op 12-09-2024 Nieuwe features: Geen nieuwe features Verbeteringen/Wijzigingen: Geen nieuwe wijzigingen Issues die zijn opgelost: Bij toekomstige dienstverbanden konden medewerkers niet altijd het huidige dienstverband ...
V1.0.0 - Release - Declaratie oplossing
Deze versie is uitgebracht op 28-06-2024 en kenmerkt de initiële release van de applicatie. Er is geen verdere informatie beschreven Nieuwe features: N/A Fixes: N/A Bekende problemen: N/A
V1.1.0 - Release - Declaratie oplossing
Deze versie is uitgebracht op 30-07-2024 Nieuwe features: Het is nu mogelijk om de autorisatie voor he beoordelen in de applicatie te laten verlopen via formatieverdelingen en delegaties in het orgranigram. Het is nu mogelijk om ook PDF bestanden toe ...
V1.3.0 - Release - Declaratie oplossing
Deze versie is uitgebracht op 28-08-2024 Nieuwe features: Integratie feestdagen/sluitingsdagentabel. Er is nu een integratie mogelijkheid om direct de sluitingsdagentabel uit AFAS op te halen en in de app toe te passen. Wanneer dit aangezet is kunnen ...
V1.0.1 - Release - Declaratie oplossing
Deze versie is uitgebracht op 16-07-2024 Nieuwe features: Geen nieuwe features Verbeteringen/Wijzigingen: Bij het goedkeuren en afkeuren is nu een bevestigings- pop-up toegevoegd. Dit betreft een Toaster widget die niet blokkerend in het scherm is. ...