In dit artikel is de autorisatie van de dagboek applicatie uitgelegd.
Autorisatie
De dagboek applicatie kent de volgende gebruikersrollen:
- Medewerker
- Leidinggevende
- HR
- Beheerder
Medewerker
Elke gebruiker krijgt de rol medewerker, met deze rol krijgt een gebruiker de autorisatie om boekingen te doen in de applicatie. Alle medewerkers die in de GetConnector OrangeCubes_ExpenseApp_Employees voorkomen zullen als gebruiker worden aangemaakt.
Leidinggevende
Gebruikers met de rol leidinggevende krijgen de autorisatie om beoordelingen te kunnen doen via de beoordeelpagina's. Afhankelijk van de AFAS autorisatie instellingen wordt de rol leidinggevende toegekend op een van deze manieren:
- Afdeling - Leidinggevende worden toegewezen op basis van de organisatorische eenheid op de functieregel.
- Formatieverdeling - Leidinggevende worden toegewezen op basis van de organisatorische eenheid op de functieregel en eventuele formatieverdelingsregels.
Elke nacht zal deze autorisatie opnieuw worden gemaakt zodat het systeem uit gaat van de actuele situatie. Het is mogelijk om dit handmatig te verversen via de knop "Ververs alle gegevens AFAS" op de instellingspagina AFAS in de dagboek applicatie.
HR
De rol HR is handmatig toe te wijzen aan gebruikers door de beheerder. Gebruikers met deze rol krijgen de autorisatie tot de HR beoordeelpagina. Alle boekingen waar de beoordeling via HR loopt komen hier terecht. Hiernaast is er een pagina waar HR alle ingestuurde boekingen kan inzien. Deze rol kan bijvoorbeeld gebruikt worden voor een twee-staps beoordeling of om Payroll rechten te geven tot de applicatie.
Beheerder
De rol beheerder kan handmatig worden toegewezen door OrangeCubes. Tijdens de implementatie wordt deze rol toegekend aan een selecte groep gebruikers. Gebruikers met deze rol kunnen gebruikers beheren, instellingen van de applicatie wijzigen en loggingen raadplegen.